Børnenes Hovedstad præsenterer en ny visuel identitet, der trækker på legens karakteristika.
Med legens særlige karakteristika skal vi forme vores liv - både som børn og som voksne. Børnenes Hovedstad præsenterer en ny visuel identitet med grafiske former og farver, der indbyder til leg og eksperimentering.
"Vi har søgt et udtryk, som både er umiddelbart genkendeligt og rummer den mangfoldighed og energi, der kendetegner Børnenes Hovedstad. Identiteten skal kunne tale til både børn og voksne med klare forme og levende farver, der signalerer leg og fællesskab," siger direktør i Center for Børnenes Hovedstad, Kim Nordfeldt Thomsen.
Det visuelle designløft inkluderer et justeret logo og en opdateret farvepalet, nye skrifttyper og grafiske elementer, der understøtter det legende udtryk, som Børnenes Hovedstad repræsenterer. Den nye visuelle identitet kommer som følge af et strategiskifte mod en tydeligere forankring i Billund Kommune.
GormXEnvision har hjulpet Børnenes Hovedstad i mål med den nye visuelle identitet.

Børnenes Hovedstad: Realisering af en fælles vision
-
Leg og legende tilgange udgør et vigtigt fundament under visionen om Børnenes Hovedstad. Her tror vi på, at leg udgør en vigtig brik i børns udvikling, læring, trivsel og kreativitet.
-
Center for Børnenes Hovedstad arbejder for at virkeliggøre visionen om at gøre Billund Kommune til Børnenes Hovedstad - verdens bedste sted for børn.
- Center for Børnenes Hovedstad samarbejder med børn, unge og fagprofessionelle i hele Billund Kommune om at udvikle og inkorporere legende tilgange igennem lærings- og byudviklingsprojekter.
-
Center for Børnenes Hovedstad er ejet i et 50/50-forhold mellem Billund Kommune og LEGO Fonden.